Szanowni Mieszkańcy Gminy Mniszków,
Przypominamy, że zgodnie z przepisami prawa, właściciele i zarządcy budynków są zobowiązani do złożenia deklaracji w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Jest to ogólnopolski system, który ma na celu zebranie informacji o źródłach ciepła i spalania paliw w budynkach, co pomoże w monitorowaniu poziomu emisji zanieczyszczeń oraz wspierać działania na rzecz poprawy jakości powietrza.
Kto wypełnia dekalrację CEEB:
- Właściciel domu jednorodzinnego,
- Właściciel domu wielorodzinnego lub jego części, np. tak zwanego bliźniaka, szeregowca,
- Zarządca budynku/przedstawiciel wspólnoty budynku wielorodzinnego np. bloku lub kamienicy w przypadku jednego, wspólnego źródła ciepła,
- Właściciel lokalu/mieszkania w budynku wielorodzinnym, w którym nie ma wspólnego źródła ciepła lub w przypadku posiadania dodatkowego źródła ciepła np. kominek
Jak złożyć deklarację?
- Deklarację można złożyć online, wypełniając formularz dostępny na stronie: ceeb.gov.pl
- Alternatywnie, deklarację można złożyć osobiście w urzędzie gminy lub wysłać pocztą (Urząd ma 30 dni na wprowadzenie deklaracji CEEB).
Dlaczego warto złożyć deklarację?
Złożenie deklaracji jest obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa, ale jest również krokiem w kierunku poprawy jakości powietrza, ochrony zdrowia mieszkańców oraz realizacji działań związanych z ochroną środowiska
Przypominamy! - Nowe źródło ciepła – nowa deklaracja
Jednorazowe wypełnienie deklaracji nie sprawia, że obowiązek ten zanika. Każde nowe zainstalowane źródło ciepła wymaga złożenia nowej deklaracji. Powinniśmy ją zatem powtarzać za każdym razem gdy następuje instalacja nowego lub zmiana dotychczasowego źródła ciepła.
Ważne!
Obowiązek składnia deklaracji CEEB wynika z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
KR