ZMIANY W REGULAMINIE DOTACJI DO PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Wójt Gminy Mniszków informuje, że w związku z podjęciem przez Radę Gminy Mniszków Uchwały nr VI/29/24 z dnia 30 lipca 2024 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji celowej na zakup i montaż przydomowych oczyszczalni ścieków ze środków pochodzących z budżetu Gminy Mniszków wprowadzone zostały następujące zmiany w regulaminie:
1.) § 1 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„Jeżeli o dotację ubiega się podmiot prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu unijnego prawa konkurencji, dotacja - w zakresie w jakim dotyczy tej działalności - stanowi pomoc de minimis w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. U. UE L z 2023r.poz.2831.) Zgodnie z art. 7 ust. 3 Rozporządzenia Komisji (UE) 2023/2831 pomoc de minimis będzie mogła być udzielana do 30 czerwca 2031 roku.”
§ 1 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
„Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis, o której mowa w § 1 ust. 5 i 6, jest zobowiązany przedłożyć wraz z wnioskiem o udzielenie dotacji dokumenty zgodne z art. 37 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach pomocy publicznej. (Dz. U z 2023r. poz. 702)”
2.) § 3 ust. 6 skreśla się
3.) § 3 ust. 7 skreśla się
4.) § 9 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do wniosku o wypłatę dotacji wnioskodawca załącza:
1) imienna/e faktura/ry VAT lub rachunek/ki potwierdzające koszty realizacji przydomowej oczyszczalni ścieków w oryginale i kserokopii (oryginały, po opatrzeniu adnotacją o dofinansowaniu zostaną zwrócone). W przypadku płatności gotówkowej, faktura lub rachunek musi posiadać adnotację „zapłacono gotówką”, „zapłacono”, „zapłatę otrzymałem”. W przypadku płatności bezgotówkowej, należy dostarczyć również potwierdzenie dokonania przelewu na rzecz wykonawcy;
2) protokół odbioru końcowego podpisany przez firmę montującą przydomową oczyszczalnię ścieków oraz Wnioskodawcę lub oświadczenie Wnioskodawcy o montażu przydomowej oczyszczalni ścieków zgodnie z instrukcją i schematem montażu zawierające datę montażu;
3) deklarację Właściwości Użytkowych na zgodność z normą PN-EN 12566-3
4) dokumentację fotograficzną potwierdzającą zrealizowanie zadania;
5) decyzje administracyjne, pozwolenie wodnoprawne, pozwolenia na budowę, zaświadczenie/informacja o braku sprzeciwu na rozpoczęcie robót budowlanych w odniesieniu do budowy przydomowej oczyszczalni ścieków wydanej przez Starostę Powiatu Opoczyńskiego lub zgłoszenie oddania do eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków - w przypadku gdy wydane było pozwolenie, jeżeli były wymagane do realizacji zadania;
6) oświadczenie o trwałej likwidacji (wyłączenie z użytkowania) zbiornika bezodpływowego (szamba) – jeśli dotyczy.”
W związku z powyższym konieczne będzie podpisanie aneksu do umowy której przedmiotem jest udzielenie dotacji ze środków budżetu Gminy Mniszków na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków.
Wszystkich mieszkańców, którzy podpisali umowy zapraszamy po 21 sierpnia br. do siedziby Urzędu Gminy Mniszków przy ul mjr Hubala 2 B w Mniszkowie w celu podpisania aneksu.
Jednocześnie informujemy, że istnieje możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie budowy przydomowej oczyszczalni zarówno dla osób, które złożyły rezygnacje jak i dla nowych uczestników.
Więcej informacji pod numerem 44-756-15-22, wew. 27 lub w siedzibie Urzędu pok. Nr 7.